Reklama

Víte jak si zlepšit sluch?

Víte jak si zlepšit sluch? Foto: Kzenon / Shutterstock
Aktualizováno:
3 min

Otoskleróza, otitis media (vnitřní, střední, vnější), labyrintitida, tubotit, eustachitida - daleko od úplného seznamu onemocnění, která se vyskytují při hypotermii, ARVI nebo chřipce.

Reklama

Jakékoliv onemocnění, dysfunkce sluchové trubice může způsobit ztrátu sluchu, částečnou nebo úplnou. Pokud s tím nic neuděláte, nelze to vrátit.

Zlepšení sluchu

Každý ORL lékař řekne, že ztráta sluchu nastane nejen z důsledku nemocí. Obyčejná štětička do ucha nebo přetížení v uchu po letu může způsobit ztrátu sluchu. Pokud si všimnete, že slyšíte špatně, máte pulzující bolesti a kapky a nepomáhají, pravidlo je jedno: udělejte si čas a poraďte se s lékařem!

Reklama

Lékaři jednomyslně říkají: zlepšení sluchu bez jeho ztráty je možné! Nemá smysl čekat a spekulovat, proč se sluch drasticky snížil, protože bez vyšetření není stav ušního bubínku znám.

Je důležité dodržovat lékařská doporučení (léky) a provádět testovací cvičení denně, zejména ve stáří. Sluch se vrátí, pokud nedošlo k poškození struktury vnitřního ucha (trauma, vady, účinky operace).

Dnes vám řekneme, jak procvičit sluchové trubice. To pomůže obnovit sluch po nemoci a zabránit opakování onemocnění. Cvičení snižuje otoky sliznic, zlepšuje odtok tekutin a obnovuje metabolické procesy ve tkáních aktivací pohybu krve a lymfy.

Reklama

Pokud máte vy nebo dítě tendenci k zánětům, zvětšeným adenoidům, sinusitidě nebo chronickým onemocněním horních cest dýchacích, musíte cvičení provádět denně. A čím častěji, tím lépe.

Je třeba cvičení vykonávat během nemoci a těsně po ní. V akutní fázi, 4-5 krát každý úkon přibližně 2-5 krát denně. Pro prevenci onemocnění uší stačí jednou denně. Tato doporučení se týkají všech milovníků hudby, plavců, ale i těch, kteří pracují ve sluchátkách nebo pravidelně používají ucpávky do uší.

Zahřát se

Cvičení by mělo začít zahřátím horní páteře. To zlepší krevní oběh a tok lymfy a posílí svalový systém. Nezanedbávejte zahřívání, je velmi důležité pro léčbu. Provádějte cvičení jemně, bez náhlých pohybů.

Posaďte se nebo si stoupněte rovně. Měla by fungovat pouze krční páteř. Ohněte hlavu několikrát doprava a pak na levé rameno. Odpočiňte si na několik vteřin a nakloňte hlavu dolů na hrudník, pak vytáhněte zadní část hlavy dozadu. Otočte hlavu doprava a doleva třikrát v každém směru.

Reklama

Položte bradu na hruď a pomalu otáčejte hlavou v různých směrech. Závěrem udělejte několik kruhových otáček s hlavou ve směru hodinových ručiček a proti směru. Několik minut odpočívejte a pokračujte dalším cvičením.

Dech

Stůjte rovně a udělejte hluboký nádech nosem. Vydechněte pomalu ústy. Znovu se zhluboka nadechněte a zadržte dech. Pak se předkloňte a uvolněte ruce. Znovu se zhluboka nadechněte nosem. Pak otevřete ústa, jako byste chtěli zívat, a vdechněte vzduch ústy. Zavřete rty a „polkněte“ vzduch do horního patra uzavřeného zadní stranou jazyka. Opakujte 2 krát.

Jazyk na patře

Otevřete ústa a položte špičku jazyka na horní patro. Pomalu s ním pohybujte několikrát ve směru hodinových ručiček. Opakujte se zavřenými ústy. Pak znovu otevřete ústa, vytáhněte jazyk zpět a špičkou pohybujte podél spodních zubů, pak jej zvedněte. Opět opakujte se zavřenými ústy.

Reklama
Reklama