Tady koupíte potřeby do domácnosti i oblečení za nezvykle nízké ceny
Na český trh letos vstoupil německý diskontní řetězec a rychle rozšiřuje svou síť prodejen. Láká širokým sortimentem, který tvoří zboží pro domácnost, oblečení i mnoho sezónních produktů za nízké ceny.
Nový hráč na trhu s levným zbožím
Do Česka vstoupil další silný hráč na trhu s levným zbožím. Diskontní řetězec Woolworth otevřel v posledních týdnech první prodejny a okamžitě přilákal zákazníky. Nabízí nízké ceny a široký sortiment, ve kterém spojuje domácí potřeby, oblečení, hračky i drogerii.
Zákazníci si nový řetězec pochvalují jako levnější alternativu k zavedeným značkám, a to i ve srovnání s oblíbeným Lidlem. První pobočky už fungují v Třebíči, Žatci, Třinci či Jihlavě. Do poloviny roku 2026 plánuje otevřít až dvacet prodejen po celém Česku.
Sortiment a cenová strategie
Řetězec Woolworth nabízí přes 10 tisíc stálých produktů a až 8 tisíc dalších sezónních nebo akčních položek. Zaměřuje se na domácí potřeby, bytové doplňky, oblečení pro celou rodinu, drogerii, hračky, chovatelské potřeby nebo zahradní vybavení. Nabízí také různé sladkostí, které v českých supermarketech nejsou běžně dostupné.
Až 90 % zboží tvoří vlastní privátní značky, což umožňuje udržet nízké ceny. Ty jsou jedním z hlavních taháků. Někteří zákazníci uvádějí, že ceny v Woolworthu jsou až o polovinu nižší než v Lidlu nebo jiných zavedených řetězcích. Platí to zejména u bytového vybavení, textilu a drobných doplňků.
Expanze do Česka
V současnosti Woolworth provozuje více než 630 prodejen v Německu a rychle expanduje i do dalších zemí. V posledních letech vstoupil do Polska či Rakouska a kromě Česka nyní míří i na Slovensko.
Společnost spatřuje v Česku velký potenciál v oblasti prodeje diskontního zboží. První prodejna Woolworth v Česku byla otevřena 19. června 2025 v Třebíči. Během několika týdnů následovaly pobočky v Žatci, Třinci a Jihlavě. Další obchod přibude 7. srpna ve Znojmě. A expanze tím zdaleka nekončí.
Do poloviny roku 2026 společnost plánuje otevřít až 20 prodejen napříč Českem a Slovenskem. Zároveň chce vytvořit více než 300 pracovních míst. Spíše než na velká města se hodlá zaměřit na menší lokality s 10–20 tisíci obyvateli.
Hlavní konkurenti
Na českém trhu již v oblasti prodeje levného zboží působí velcí hráči, zejména Pepco, Action, KiK, ale i Primark. Každý z těchto řetězců má svou specializaci. Pepco dominuje v dětském a levném textilu, Action boduje rozmanitostí a nízkými cenami, KiK se drží převážně v segmentu levného oblečení. A Primark je zaměřený hlavně na módu a působí zatím jen v největších městech.
Woolworth se však snaží zaujmout širším záběrem, kombinací sortimentu diskontu a malého obchodního domu. Nabízí tisíce položek pro domácnost, módu, hračky i drogerii pod jednou střechou. Díky tomu může oslovit větší spektrum zákazníků. Výhodou je rovněž zacílení na menší města, kde je slabší konkurence.