Nezáviďte vlivným a mocným, ale osvojte si jejich 11 zásad

Nezáviďte vlivným a mocným, ale osvojte si jejich 11 zásad

Foto: Shutterstock

Aktualizováno:
4 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Ať už jde o politického lídra, vysoce postaveného vojenského úředníka nebo úspěšného zakladatele start-upu, existuje společná nit, která spojuje tyto mocné jedince dohromady. Zatímco správné rozvržení času, poctivá práce a nadšení jsou jejich obecně známými přednostmi, mocní lidé disponují i něčím navíc. Zde je jedenáct zásad, kterými se řídí.

1. Sebevědomí

Vlivní lidé jsou sebevědomí, což je vlastnost, kterou lze zlepšit a zapracovat na ní. A sebevědomí jedinci k sobě samozřejmě přitahují velké množství následovatelů. Protože si jsou silní lidé jistí, nebojí se tváří v tvář čelit rizikům a výzvám. Sebevědomí jednotlivci umí navíc ocenit i malé úspěchy, pracovat na svých komunikačních dovednostech, neřešit minulost a uvědomit si, co je nejdůležitější právě teď.

2. Nehledejte slávu a bohatství

Myslíte si, že papež František hledá slávu a bohatství? Samozřejmě že ne, a stejně jako on, tak se i další vlivní lidé nesnaží chlubit svým úspěchem. Místo toho se zaměřují na to, na čem záleží nejvíce jejich zákazníkům, společnosti a komunitě.

3. Zaberte si více místa

Experiment z roku 2010, který provedly psycholožky Dana Carneyová a Amy Cuddyová, zjistil, že jedinci, kteří se postavili na déle než jednu minutu tam, kde kolem sebe měli více prostoru, se skutečně cítili silnější. Způsobila to biochemická reakce, která jim zvýšila hladinu mužského pohlavního hormonu testosteronu, a naopak snížila hladinu stresového hormonu kortizolu.

Reklama

4. Vědět, kdy mluvit

Vzpomeňte si na někoho, kdo příliš nemluví, ale to, co říká, je užitečné, silné a chytré. Výkonní jedinci vědí, kdy mluvit a co přesně říci ve správný čas. A tím, že toho tolik nenamluví, se snižuje šance, že řeknou něco hloupého.

5. Přerušte oční kontakt

Pravděpodobně jste slyšeli, že nejlepší řečníci a vůdci navazují silný oční kontakt. Ukázalo se, že tomu tak není vždy. Na základě  výzkumu psycholožek Frances Chenvéové a Julia Minsonové bylo zjištěno, že oční kontakt může být ve skutečnosti kontraproduktivní, protože snižuje přesvědčení. Místo toho, aby se vůdci dívali někomu konkrétnímu do očí, ​​měli by se zaměřit na ústa svého publika.

6. Nebojte se snášet kritiku

Když jste v mocenské pozici, některá vaše rozhodnutí budou nepopulární. Mocní lidé se nebojí odporu a kritiky. Pokud by se báli, nemohli by převzít odpovědnost a dělat to, co je nejlepší pro jejich zákazníky, společnost nebo komunitu.

7. Vypadají profi

Když se podíváte na většinu lídrů, co nosí? Většina má profesionální oblečení, ne tenisky a mikiny (Mark Zuckerberg – zakladatel Facebooku - je jednou z mála výjimek). Výkonní vůdci se odlišují od ostatních tím, že se oblékají, mluví a jednají jako významní profesionálové.

8. Hráči týmu

Mocní lidé si uvědomují, že jsou součástí týmu s danou rolí. I když jejich role má větší dopad a odpovědnost, nikdy nesnižují poctivou práci ostatních členů týmu.

9. Jsou flexibilní

Život je nepředvídatelný. Mocní lidé dokážou správně vyhodnotit nastalý problém a s přehledem ho vyřeší. Být flexibilní neznamená být srab, ale jen se snažit zvládnout situaci.

10. Pokládejte lepší otázky

Tony Robbins jednou řekl: „Úspěšní lidé kladou lepší otázky a ve výsledku dostávají lepší odpovědi.“ John Maxwell napsal dokonce na toto téma celou knihu. Výkonní lidé kladou chytré otázky, aby zjistili, co je nejlepší pro jejich zákazníky, společnost a komunitu.

11. Vyberte si tvrdou židli a noste těžké věci

Podle studie publikované v časopisu Science se lidé, kteří se rozhodli „sedět na nepohodlné židli“, jsou při vyjednávání tvrdší, protože se zdá, že „pohodlná židle“ zmenšuje posun v jejich rozhodování. Ve stejné studii bylo také zjištěno, že zkoumané osoby, které nesly „těžší břemeno“, se jeví jako méně významné.

Jste připraveni vykročit do světa? Pomocí těchto tipů se budete cítit výkonnější, a stanete se výkonnějšími.

Reklama
Zdroj článku:
enterpreneur.com
Reklama