Reklama

Jak zlepšit své zdraví? Na zázračné pilulky zapomeňte

Jak zlepšit své zdraví? Na zázračné pilulky zapomeňte Foto: AnnaStills / Shutterstock
Aktualizováno:
3 min

Je to důležitá součást našeho života. Pakliže jej nemáme, nemáme nic. Zdraví. V dnešní době si spousta lidí myslí, že sní jednu zázračnou tabletku denně a budou zdraví jako rybička do konce svých dnů. Bohužel, takhle to nefunguje. Lze suplementovat vitamíny, ale zdraví jako takové je tvořeno celým naším životním stylem, ne chemií v tabletě.

Reklama

Každá malá změna přináší výsledek. Každý malý krok vede k lepšímu zdraví. Že nevíte, jak začít? Vyzkoušejte tyto tipy!

Nestresujte se

Experti doporučují praktikovat meditaci a dechová cvičení. Pokud se ale necítíte jako profesionální jogín, naprosto postačí dělat pro Vás příjemné aktivity, u kterých si odpočinete. Může se tedy jednat o poslech hudby, kreslení, hra s mazlíčkem… záleží na Vás. Dle studií vyšlo najevo, že deset minut úplného odpočinku za den pomáhá snížit celkový životní stres. 

Je důležité si uvědomit, že stres se může projevovat i na našem těle a může způsobovat vážná onemocnění jako deprese či srdeční problémy.

Reklama

Omezte sůl

Nadměrný přísun soli způsobuje zvyšování krevního tlaku, proto je lepší ji omezit. Nejprve můžete jídlo ochutnat a třeba zjistíte, že ani solit nepotřebuje. Samozřejmě to neznamená vyhodit všechny balíčky soli z okna, to ne. Jen s ní zacházet v rozumné míře.

Jděte spát dříve

Dle expertů většina lidí nenaspí ani minimálních sedm hodin denně. Dlouhodobý nedostatek spánku přitom může vést až k mrtvici – nehledě na věku! Ze začátku pomůže i 15 minut. Také se snažte dodržovat pravidelný režim (i o víkendech).

Nehrbte se

Příště, až budete sedět za počítačem, uvědomte si, jak sedíte. Rovně? Skrčeně? Sesunutí do strany? Rovný postoj dokáže ztlumit bolesti zad, což je jeden z nejrozšířenějších problémů dnešní generace. Stačí jen malé změny polohy či vyměnění židle a výsledky se dostaví okamžitě!

Reklama

Luštěte křížovky

Studie prokázaly, že aktivity podporující myšlení, například luštění křížovek nebo čtení, pomáhají s mozkovou činností. Navíc snižují riziko demence či Alzheimerovy choroby v pokročilejším věku. Pokud Vás křížovky nebaví, nezoufejte. Mozek můžete potrénovat i jinak – zkuste jíst opačnou rukou, než jste zvyklí. 

Protáhněte se

Stačí jen pár minutek denně a budete se cítit znovuzrozeně. Protahování chrání naše svaly a pomáhá nám proti bolestem. Navíc si u toho může člověk lehce vyčistit hlavu.

Závěrem je podstatné zmínit, že zdraví se skládá jak z toho fyzického, tak mentálního. Proto se nezapomínejte starat i o svůj vnitřek. Všechno jde totiž ruku v ruce. Tělo máme jen jedno, tak se o něj starejme.

Reklama
Reklama