Jak oheň pomohl formovat lidskou řeč a jsou jím dnes přitahováni více muži, nebo ženy?

Jak oheň pomohl formovat lidskou řeč a jsou jím dnes přitahováni více muži, nebo ženy?

Foto: stockpexel/ Shutterstock

Aktualizováno:
2 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Oheň symbolizuje vášeň, energii, odhodlání a probouzí základní instinkty. Znamená nový začátek a život. Ale než se příroda může znova probudit, potřebuje plameny, aby spálily vše staré. Oheň lze zkrotit jen stěží, ale zároveň nám přináší pocit bezpečí a pohody.

Čínská teorie

Tak to vidí i čínská teorie pěti elementů, která mu přisuzuje radost ze života, aktivitu a proměnu a přiřazuje oheň k létu.

Řecká teorie

V nauce čtyř prvků, kterou vytvořil řecký filozof Empedoklés v 5. století před Kristem, se pak oheň přisuzuje Diovi a znamená sebevědomí a ctižádost.

Raketová evoluce díky ohni

Ovládnutí ohně přispělo ve velké míře k rozvoji lidstva. Lidé začali opékat maso, konzumovali více živin a zuby i mozek se jim nadále vyvíjely. Oheň jim také daroval světlo a teplo a poskytoval ochranu před predátory.

Rozvoj řeči okolo ohniště

Lidé z klanu, později z rodiny, seděli kolem doutnajícího dřeva, jedli, smáli se a komunikovali spolu. Při tom „jsme si“ rozvinuli sociální dovednosti, které dlouhodobě formovaly naši řeč a porozumění.

Přitažlivost ohně

Tato tradice s ohněm nebyla dosud uhašena. Vzplane, kdykoliv v našich časech například zpod grilu vyletí první jiskry a uhlí nebo dřevo se rozžhaví. Jeho záře a kouřová vůně v nás vyvolávají téměř magickou přitažlivost. Koneckonců, chuť pokrmů připravených na grilu a ohni se dá jen těžko okopírovat.

Kdo je stále přitahován živlem?

Obzvláště muži se cítí v blízkosti tohoto elementu ve svém živlu. Podle studie Grill- und BBQ-Studie 2019/2020 serveru Aufgetischt zaujímá více než 80 procent mužů místo v blízkosti grilu, tedy vlastně ohně. U něj mohou nechat opět vzplanout všechny základní instinkty a nakonec se těšit z pocitu sytosti a spokojenosti.

Reklama
Zdroj článku:
Reklama