Klientka přišla o 300 tisíc. Banka má čas, nikoho nezajímá, že máte platit nájem
Všední návštěva bankomatu se pro jednu ženu změnila v noční můru. Namísto očekávaného potvrzení a připsání částky na účet zažila technický kolaps, který ji připravil o klid.
Běžný den
Běžná návštěva bankomatu se pro jednu ženu změnila ve stresující zkušenost, kterou se rozhodla sdílet. Vše se odehrálo v jednom z obchodních center, kde využila služeb bankomatu Fio banky. Zpočátku nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo dojít k problému. Místo rutinního vkladu ale přišlo nepříjemné překvapení. Žena, vystupující na síti X pod přezdívkou Aja X, popsala, že bankomat po vložení 5000 bankovek náhle zčernal. Vrátil kartu a vydal jen prázdné potvrzení. Poté se sám restartoval a tvářil se, jako by fungoval normálně.
Ztráta peněz
Na jejím účtu se však žádná částka neobjevila, celkem šlo o 300 000 Kč, okamžitě kontaktovala banku a byla odkázána na nejbližší pobočku, kde podala reklamaci. Fio banka má na její vyřízení až 30 dní. Po dvou dnech získala číslo reklamace a dozvěděla se, že samotné přepočítání peněz může trvat. Na sítích se objevily pochybnosti, proč někdo vkládá tak vysokou částku do bankomatu.
Vyjádření autorky
Autorka příspěvků vysvětlila, že v místě nebyla žádná pobočka a vklad přes přepážku by stál dalších 70 Kč. Dodala, že i když se jí to příčí, občas nemá jinou možnost. A s podobným problémem se podělil další klient Fio banky, kterému při výběru z bankomatu jiné banky zůstaly peníze uvnitř přístroje, přestože operace byla potvrzena. Tehdy trvalo vyřízení reklamace dva měsíce. Fio banka uvedla, že postupuje podle interních pravidel a reklamace řeší co nejrychleji s ohledem na konkrétní okolnosti. U vkladu do bankomatu je nutné vše řádně zkontrolovat. Na další dotazy banka nereagovala.
Rady
Pokud vám bankomat nevydal peníze, a přesto je máte z účtu stržené, můžete udělat následující:
- Navštivte nejbližší pobočku dané banky, pokud není v dosahu, zavolejte na jejich zákaznickou linku
- Napište zprávu prostřednictvím formuláře
- Ve formuláři co nejblíže popište situaci a k tomu přidejte 4 čísla karty, kterou jste vybírali
- Nezapomeňte napsat datum a čas
- Uveďte přesnou částku
Většina bank po odeslání formuláře se sama ozve a začně s vámi danou situaci řešit. Jestliže nejste klientem dané banky (vybírali jste v jiném bankomatu) musíte se obrátit přímo na svou banku. Nemusíte se ničeho bát, většina bank reaguje poměrně rychle, ale v dnešní době je obré mít, raději nějakou rezervu bokem, co kdyby se toto mohlo stát třeba právě vám?