Klientka přišla o 300 tisíc. Banka má čas, nikoho nezajímá, že máte platit nájem

Klientka přišla o 300 tisíc. Banka má čas, nikoho nezajímá, že máte platit nájem

Foto: rogerashford / Depositphotos

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Všední návštěva bankomatu se pro jednu ženu změnila v noční můru. Namísto očekávaného potvrzení a připsání částky na účet zažila technický kolaps, který ji připravil o klid.

Obsah článku
  1. Běžný den
  2. Ztráta peněz
  3. Vyjádření autorky
  4. Rady

Běžný den

Běžná návštěva bankomatu se pro jednu ženu změnila ve stresující zkušenost, kterou se rozhodla sdílet. Vše se odehrálo v jednom z obchodních center, kde využila služeb bankomatu Fio banky. Zpočátku nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo dojít k problému. Místo rutinního vkladu ale přišlo nepříjemné překvapení. Žena, vystupující na síti X pod přezdívkou Aja X, popsala, že bankomat po vložení 5000 bankovek náhle zčernal. Vrátil kartu a vydal jen prázdné potvrzení. Poté se sám restartoval a tvářil se, jako by fungoval normálně.

Ztráta peněz

Na jejím účtu se však žádná částka neobjevila, celkem šlo o 300 000 Kč, okamžitě kontaktovala banku a byla odkázána na nejbližší pobočku, kde podala reklamaci. Fio banka má na její vyřízení až 30 dní. Po dvou dnech získala číslo reklamace a dozvěděla se, že samotné přepočítání peněz může trvat. Na sítích se objevily pochybnosti, proč někdo vkládá tak vysokou částku do bankomatu.

Vyjádření autorky

Autorka příspěvků vysvětlila, že v místě nebyla žádná pobočka a vklad přes přepážku by stál dalších 70 Kč. Dodala, že i když se jí to příčí, občas nemá jinou možnost. A  s podobným problémem se podělil další klient Fio banky, kterému při výběru z bankomatu jiné banky zůstaly peníze uvnitř přístroje, přestože operace byla potvrzena. Tehdy trvalo vyřízení reklamace dva měsíce. Fio banka uvedla, že postupuje podle interních pravidel a reklamace řeší co nejrychleji s ohledem na konkrétní okolnosti. U vkladu do bankomatu je nutné vše řádně zkontrolovat. Na další dotazy banka nereagovala. 

Rady

Pokud vám bankomat nevydal peníze, a přesto je máte z účtu stržené, můžete udělat následující:

  • Navštivte nejbližší pobočku dané banky, pokud není v dosahu, zavolejte na jejich zákaznickou linku
  • Napište zprávu prostřednictvím formuláře 
  • Ve formuláři co nejblíže popište situaci a k tomu přidejte 4 čísla karty, kterou jste vybírali
  • Nezapomeňte napsat datum a čas
  • Uveďte přesnou částku

Většina bank po odeslání formuláře se sama ozve a začně s vámi danou situaci řešit. Jestliže nejste klientem dané banky (vybírali jste v jiném bankomatu) musíte se obrátit přímo na svou banku. Nemusíte se ničeho bát, většina bank reaguje poměrně rychle, ale v dnešní době je obré mít, raději nějakou rezervu bokem, co kdyby se toto mohlo stát třeba právě vám?

Reklama
Zdroje článku:
Reklama