Kvíz, který zvládne jen 1 z 5 Čechů. Patříte mezi ně?

Kvíz, který zvládne jen 1 z 5 Čechů. Patříte mezi ně?

Foto: DaLiu / Depositphotos

Publikováno:
2 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Položili jste si někdy otázku, co to vlastně znamená být Čechem? Stačí se opravdu narodit na tomto území „těm správným“ rodičům? To je dost málo. Hodně záleží i na tom, co o své zemi vlastně víme.

Obsah článku
  1. Neptejte se, co ví vaše země o vás, ptejte se, co vy víte o ní
  2. Informace jsou zbraň
  3. Kvíz

Neptejte se, co ví vaše země o vás, ptejte se, co vy víte o ní

Parafráze slavného citátu si klade za cíl upozornit na to, že dobrý přehled o geografii, historii i současnosti a všech dalších věcech by měl být nedílnou součástí národního povědomí. Jinými slovy, pokud někdo tvrdí, že má rád svoji zemi, a přitom o ní prakticky nic neví, je především směšný. Nejde ale jen o to, jen dostatečně vzdělaná společnost je schopná odolávat vnějším tlakům, dezinformačním kampaním apod.

Informace jsou zbraň

Zvláště v poslední době se to na internetu nejrůznějšími podivnými tvrzeními, šokujícími informacemi a dalšími podobnými hloupostmi jen hemží. Často přitom míří právě na to, jak vnímáme svoji vlastní zemi. Je smutné, pokud jsou naše schopnosti rozlišovat mezi skutečností a fikcí tak malé, že tato strategie může skutečně slavit úspěch.

Žádný člověk samozřejmě neví úplně všechno, čím hustší ale pomyslná síť našich znalostí je, tím pevnější je obrana proti hloupostem zaplňujícím veřejný prostor. Nesmíme ale zapomínat ani na to, že s informacemi je třeba umět pracovat. Již Tomáš Garrigue Masaryk říkal, že:

Vzdělání není pouhým nashromážděním jednotlivých vědomostí, jako těstem není mouka, voda, sůl, kvasnice atd. dohromady naházené.

Teprve kombinace dostatečných znalostí a schopnost práce s nimi se promění v oporu toho, co nazýváme národní identitu, nebo chcete-li, vlastenectvím. Pojďte si proto vyzkoušet, zda obstojíte v testu českých reálií.

Kvíz

 

Reklama
Zdroje článku:
Reklama