Konec kartiček v Tescu. Nový způsob slev překvapí i věrné zákazníky
Pro každý obchod jsou stálí zákazníci tím nejdůležitějším, co má. A jak udělat z příležitostných zákazníků stálé? Přece prostřednictvím věrnostního programu, skrze nějž jsou zákazníci odměňování. Má jej i Tesco, dočká se ale velkých změn.
Karta Clubcard přestala být kartou
Symbolem věrnostního programu řetězce Tesco byla u nás plastová kartička Clubcard. Ta je nyní minulostí. Stejně jako řada jiných obchodů, i Tesco spojilo svůj věrnostní program pouze s mobilní aplikací. V současné době se ale tomuto kroku může divit jen málokdo a pokud by šlo jen o to, že Clubcard nyní funguje v mobilu, snad by to ani nestálo za zmínku. I to je nicméně krok správným směrem, telefon má většina lidí stále při sobě a minimalizuje se tak riziko toho, že si někdo kartičku zapomene. Změny, které nyní Tesco zavádí, jsou však mnohem širší a zajímavější.
Nový věrnostní program
Jaká je tedy nová podoba programu pro věrné zákazníky? Kromě toho, že je nyní jen v aplikaci s ponechává si jméno Clubcard, je plný zajímavých novinek. Zákazníci najdou v mobilní aplikaci přehled bodů, které za nákupy získali, a mohou si je směnit za slevy a další odměny. Stejně tak mají přes aplikaci přístupné i další slevy a kupony, které jsou však personalizované a šité konkrétnímu zákazníkovi na míru. Lze říci, že právě to je budoucnost věrnostních programů obecně. Pokud je sleva vybraná tak, aby odpovídala nákupním zvyklostem daného zákazníka, je pravděpodobné, že pro něj bude skutečně výhodná.
Neméně zajímavá bude ta sekce aplikace Clubcard, v níž se budou zákazníci moci účastnit nejrůznějších soutěží a bonusových akcí v podobě stíracích losů nebo kola štěstí. Tato sekce si jistě získá u zákazníků velkou oblibu. Tesco pak bude i pozměnách pokračovat v politice dvojích cen, stejně jako mnoho jiných obchodů.

Stálí zákazníci nakupují výhodněji
I v minulosti bylo možné se v Tescu setkat se zbožím, které mělo dvojí cenovku. Členové klubu Clubcard měli a mají mnoho produktů levnějších. Stejně k tomu přistupují i jiné obchody, např. Billa. Tento systém se však ani zdaleka neomezuje jen na potraviny. Na zcela novou úroveň jej chce povýšit např. nábytkářský řetězec XXXLutz. Ten plánuje, že členové jeho klubu budou mít levnější úplně všechny produkty, a to o 20 procent.
Závěr a shrnutí
Co se tedy vlastně mění? Program Clubcard zůstává, ale Tesco jej modernizuje, aby odpovídal požadavkům dnešních zákazníků a byl pro ně ještě výhodnější. Zavádí se některé novinky jako losy a jiné soutěže, slevové a jiné akce budou z podstatné části personalizované a cílené na konkrétní zákazníky. Některé jiné věrnostní programy ostatních řetězců se již tímto směrem vydaly, další budou nepochybně následovat.