Lidl zažívá nákupní šílenství: Toto rozpoutalo scény a lidé nešetřili telefonáty domů

Lidl zažívá nákupní šílenství: Toto rozpoutalo scény a lidé nešetřili telefonáty domů

Foto: Shutterstock

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Výrazně zlevněné zboží v omezené nabídce může u zákazníků vyvolat hysterickou reakci. Každý si chce urvat svůj kousek, i za cenu konfliktu. Příkladem může být vyhrocená scéna v Lidlu, který v rámci krátkodobé akce zlevnil maso. A vypukla panika…

Obsah článku
  1. Nákupní šílenství v Lidlu
  2. Zoufalý boj o zlevněné maso
  3. Nekonečné fronty
  4. Příklady slev
  5. Slovo závěrem

Nákupní šílenství v Lidlu

Lidl v rámci krátkodobé slevové akce nabízí vybrané druhy masa za zvýhodněnou cenu. V některých prodejnách se zákazníci předháněli, aby si ulovili svůj kousek masa za zlevněnou cenu. Maso z regálů zmizelo během několika minut. Lidé si maso vytrhávali z rukou, vznikaly konflikty a zákazníci volali svým blízkým, aby si také přišli urvat svůj kousek. Z běžného nákupu v supermarketu se stal téměř boj o přežití. 

Zoufalý boj o zlevněné maso

Takové sobotní ráno zaměstnanci Lidlu nečekali. Jakmile otevřeli dveře, hordy nadržených zákazníků vtrhly dovnitř s jasným cílem - získat zlevněné maso. Palety s vepřovým masem ve výhodných baleních byly rázem obklopeny davy zákazníků. Poslední kousky si doslova vyráželi z rukou. 

Jiní zákazníci byly vyhrocenou scénou ohromeni a začali ji dokumentovat na své mobilní telefony. Žasli nad trapností celé situace, kdy se hádají, strkají a přetahují o kousek masa. Nejaktivnější byly ženy ve středním věku, které ještě telefonicky nabádaly své příbuzné, aby rychle přišli na nákup, než nezbude nic. 

Zaměstnanci nestačili maso doplňovat. Jakmile se objevili s balíky, zákazníci jim je vytrhli z rukou. Na některých pobočkách tak maso do regálů ani nenosili, nechali je na paletách k volnému odběru. 

Nekonečné fronty

Největší nápor zaznamenaly prodejny v pražských Letňanech, na Zličíně nebo v Brně-Líšeň. Lidé se před vchodem shromažďovali půl hodiny před otevřením. Někteří vsadili na jistotu a před prodejnou stepovali již od šesté hodiny ranní. Fronta se táhla třicet metrů. Jakmile se dveře otevřely, dav se rozběhl k masu v chlazených regálech.

„Bylo to jak během Black Friday – kdo měl silnější lokty, měl maso,“

popsal situaci jeden z přítomných mužů. Ve větších pobočkách se maso vyprodalo za několik desítek minut. V menších městech bylo pryč do hodiny.  Po deváté hodině ráno nezbylo v regálech nic. 

Příklady slev

Největší zájem byl o vepřovou krkovici v ceně 69,90 korun za kilogram, což je přibližně o 50 % méně než běžně. Ve slevě byly také kuřecí stehna a prsa za necelých 60 korun/kilogram nebo mleté maso v rodinných baleních za méně než 80 korun. Zboží s blížícím se datem spotřeby bylo zlevněno až o 70 %. 

Slovo závěrem

Vyhrocené scény v Lidlu ukázaly, jak výrazné slevy, zejména na maso, mohou spustit agresivní nákupní chování na hranici hysterické reakce. Od rozumného šetření jsme překročili tenkou hranici k iracionální panice. Inflace a celkové zdražování nejen potravin vede domácnosti k zoufalému hledání úspor. Na atraktivní slevy pak mohou lidé reagovat impulzivně a soutěživě, často bohužel i za cenu konfliktu. 

Reklama
Zdroje článku:
Reklama