Lidi se bouří: Supermarkety chystají šokující změny – Tento trik vás připraví o víc, než si myslíte
Jednou za čas tato šokující změna čeká na každého. Všude. Nevyhneme se jí, protože se děje doslova cyklicky. Supermarkety tím jednou za čas dokonale rozčílí své zákazníky.
V dnešní době víc než kdy jindy oceníme klid a rutinu. V rychle se měnícím světě se jen těžko orientuje a každá změna se může zdát vyčerpávající. Každá zbytečná změna. Proto tento trik supermarketů budí tolik emocí. A pokaždé, když se tak stane, nás to rozčílí.
Cyklická změna organizace prodejny
Jste zvyklí vyřídit nákup rychle. Často dokonce chodíte jen po osvědčených trasách, na kterých si vezmete do ruky jen to, co potřebujete. Vyřízeni jste v řádu minut.
Pak přijde změna. Obchod začne být zreoganizovaný. Přehazují se oddělení.
Co mělo své místo nalevo od zeleniny je nyní o pár regálů dál. Ne vždy na takové změny máme náladu. Obchodníci to navíc dělají zcela záměrně.
Slušně na tom vydělávají
Zákazníky to ovšem připravuje nejen o nervy, ale i o peníze navíc. Opravdu se vyplatí obchodníkům takto naštvat zákazníky?
Ano, a to ze dvou důvodů:
- Drtivá většina na tento trik skočí
- Pokud do obchodu musíte, tak si stejně časem zvyknete a vaše nákupní zvyky se zase ustálí

Zákazník je zmaten, pracují emoce
Zní to jako značně nadsazený trik, ale opak je pravdou. Na mnohé opravdu takové vystresování zapůsobí tak, že na podvědomé úrovni pak sáhnou po něčem nezdravém. Co by si třeba ani normálně nekoupili. Pokud máte pak v košíku chipsy nebo čokoládu nebo cokoliv jiného nezvyklého, bingo – naletěli jste!
Zákazník toho koupí víc, protože toho vidí hodně
Změna v regálech upoutá vaši pozornost, lépe sledujete, kde co je. Najednou ho mohou upoutat nové slevy, množstevní nabídky, nebo si vzpomene, že mu doma chybí právě to, co vidí.
Má tak sklony udělat si „velký nákup“ i v případě, že pro takový nákup původně nešel.
Zákazník koupí i to, co jindy nekupuje, protože to neviděl
Novinky v sortimentu bývají v tomto čase reorganizace na viditelných místech. Hřeší se na to, že uvidíte něco, co jste ještě neviděli na místě, kam jste obvykle chodili pro něco jiného. A koupíte si to.
A v neposlední řadě, obchodníci tak někdy reagují i na nové psychologické průzkumy ohledně chování zákazníků.