Zlevněné sýry v Tescu: Tisíce zákazníků se tlačily v uličkách a vyřvávaly do telefonu, aby ještě něco stihly
Tesco čelilo v posledních dnech náporu zákazníků kvůli zlevněným sýrům. Do prodejen se hrnuly davy zákazníků, tlačili se v uličkách, vymetali regály a volali příbuzným a známým, aby s nákupem neotáleli. Vyprodáno bylo do několika hodin.
Zlevněné sýry vyvolaly chaos
Zlevnit zboží na polovinu může mezi lidmi vyvolat paniku. Když Tesco takto zlevnilo oblíbené sýry, propuklo šílenství. Mezi regály se tísnily davy horečných zákazníků, kteří rychle plnili své košíky. Někteří telefonovali svým příbuzným, ať jsou rychle také nakoupit. Zásoby v některých obchodech zmizely během několika hodin.
Vyhrocená scéna z prodejny a výpovědi zákazníků
V ostravské pobočce se Tesca se poklidná ranní atmosféra proměnila v nákupní apokalypsu. Davy zákazníků se nahrnuly k chlazeným boxům, kde na ně čekaly zlevněné sýry. Scéna připomínala atmosféru na Black Friday - plné košíky, ostré lokty a napjaté výrazy.
„Volal mi syn, že jsou nevídané slevy, ať tam hned jdu. Už u dveří se dalo tušit, že to nebude jednoduchý nákup,“
vyprávěla paní Marie, která dorazila krátce po otevření. K regálu se však dostala až po deseti minutách čekání v napěchované uličce. Lidé na sociálních sítích popisovali, jak se netrpěliví zákazníci snažili procpat k chlazeným výrobků.
Přestože zlevněné produkty byly omezeny na určité množství na zákazníka, někteří si do košíků vesele skládali desítky kusů. „Jeden pán měl celý vozík napěchovaný goudou. Když mu někdo řekl, že by měl nechat i pro ostatní, tak začal křičet, že platí jako každý jiný,“ popisoval situaci jeden ze zákazníků.
„Děs. Jako by byl konec světa. Chci vidět ty plné ledničky a prošlé balíčky za dva týdny,“
napsala uživatelka Jana na Facebooku. Situace se prý uklidnila až po několika hodinách.
Příklady slev
Výrazné slevy na oblíbené sýry bylo možné získat pouze s věrnostní kartou Clubcard. O 33 % byla zlevněná Gouda - 100 gramů stálo ve slevě pouze 17,90 Kč. Zlevněný byl také produkt Madeta Jihočeský sýr ze 40 korun na 31 korun. Sedlčanský hermelín byl zlevněn o čtvrtinu.
Jelikož je sýr v Česku velice oblíbený, sleva v desítkách procent nažene zákazníky do obchodu ve velkém. Velká část výhodných nabídek je navíc vázaná na věrnostní karty a jsou časově omezené, což je nutí jednat rychle, aby o výhodu nepřišli.
Poptávka po akčních slevách se také v posledních letech zvýšila kvůli inflaci a výraznému zdražení. Až 80 % Čechů pravidelně sleduje slevové letáky a nakupování ve zvýhodněných nabídkách považuje za nutnost.