Lidl chystá revoluci v prodejnách: Po outletu chystá další neobvyklý koncept, zaujme především muže

Lidl chystá revoluci v prodejnách: Po outletu chystá další neobvyklý koncept, zaujme především muže

Foto: rochu_2008 / Depositphotos

Publikováno:
4 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Oblíbený řetězec přichází s další inovací, která překvapí mnoho zákazníků. Po úspěšném zavedení outletových prodejen míří nyní mnohem dál – spojuje nakupování s možností příjemného posezení u piva!

Obsah článku
  1. Od slev k točenému pivu: Nečekaná cesta německého řetězce
  2. Překvapivá novinka míří do Evropy
  3. Na pivo mezi regály? Realita, která láká zákazníky
  4. Překonání legislativních překážek
  5. Revoluce v nakupování nebo riskantní krok?

Od slev k točenému pivu: Nečekaná cesta německého řetězce

Lidl se v posledních letech profiluje jako řetězec, který neustále přináší nové nákupní koncepty. Po úspěšném zavedení tematických týdnů národních kuchyní a široké nabídky vlastních značek jako Pikok, Pilos nebo Bluedino přichází nyní s dalším inovativním krokem. V Česku jsme se nedávno dočkali první outletové prodejny, která byla otevřena v lednu 2025 v pražských Štěrboholech a nabídla zákazníkům výrazné slevy v rozmezí 40–70 % na široký sortiment oblíbeného spotřebního zboží.

Poptávka po outletových cenách předčila veškerá očekávání, když před prodejnou se tvořily dlouhé fronty a čekání na nákupní vozíky trvalo i několik desítek minut. Každý týden prodejnu navštíví v průměru více než 10 tisíc zákazníků, přičemž nejoblíbenější jsou produkty privátní značky Parkside.

Překvapivá novinka míří do Evropy

Zatímco český Lidl Outlet nyní plánuje přesun na Moravu kvůli končící nájemní smlouvě v Retail parku Štěrboholy, v zahraničí se řetězec pouští do mnohem odvážnějšího konceptu. Lidl totiž v Severním Irsku otevírá vlastní hospodu uvnitř supermarketu, což představuje naprostou novinku, která v Evropě nemá obdoby.

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl spojit nakupování s možností dát si pivo nebo víno přímo v prodejně. Svou první hospodu otevře v prodejně nedaleko Belfastu po letech příprav a právních sporů, které musel překonat.

Na pivo mezi regály? Realita, která láká zákazníky

Hospoda přímo v prodejně bude mít kapacitu 45 míst pro zákazníky, kteří si zde budou moci vychutnat čepované i lahvové pivo, víno nebo cidery. Součástí mají být také prostory, kde se budou prodávat lihoviny v sektoru zvaném off-licence, který je v Irsku nezbytný pro prodej tvrdého alkoholu.

Pro realizaci tohoto neobvyklého konceptu musel Lidl investovat nemalé prostředky. Do vybudování vlastní hospody s prodejem chce společnost vložit 410 000 liber, což je v přepočtu přes 12 milionů korun. Tento koncept přitom připravovala několik let a realizaci dlouho bránil právní spor.

Překonání legislativních překážek

Cesta k otevření hospody nebyla jednoduchá. V Severním Irsku platí přísná pravidla pro udělování licencí na prodej alkoholu. Podle tamní legislativy může být nová licence vydána pouze tehdy, když je jiná odevzdána. Lidl proto musel dosáhnout dohody s majitelem místního baru Rubys o převzetí jeho licence.

Společnost Philip Russell Ltd, která provozuje několik off-licencí v Severním Irsku, se snažila plánům Lidlu zabránit s argumentem, že v oblasti je dostatek licencovaných podniků. Soudní spor trval téměř šest let, než soud nedávno definitivně rozhodl ve prospěch Lidlu. Pan Justice Colton při rozhodování uvedl, že unikátní povaha žádosti by neměla být důvodem k jejímu zamítnutí.

Revoluce v nakupování nebo riskantní krok?

Tento neobvyklý koncept vyvolává mezi lidmi různorodé reakce. Někteří jsou z myšlenky nadšeni a oceňují možnost spojit běžný nákup s příjemným posezením. Jak uvedl jeden z českých zákazníků:

Tak mohlo by to být zajímavé, někdy jsou ty nákupy fakt o nervy.

Na druhou stranu se objevují i obavy z možných komplikací, které by mohly nastat, když zákazníci budou nakupovat pod vlivem alkoholu. Někteří uživatelé sociálních sítí vtipkují o tom, co by se mohlo stát, když se lidé po pár pivech vydají do oddělení s nářadím nebo elektrospotřebiči.

Pro Čechy bude tato novinka zatím z ruky, jelikož v Česku se tohoto konceptu prozatím nedočkáme. Lidl u nás zatím nic podobného neplánuje a raději bude sledovat, jak se koncept osvědčí v Severním Irsku.

Zůstává otázkou, zda tento odvážný krok odstartuje nový trend v maloobchodě a zda se podobného spojení nakupování a občerstvení dočkáme i v dalších zemích včetně České republiky. Zatím si můžeme být jisti jen tím, že Lidl neustále hledá nové způsoby, jak přilákat zákazníky a odlišit se od konkurence.

Tohle jste o Lidlu určitě nevěděli. Pokud NE, tak musíte vidět toto video.

Reklama
Reklama