Virtuálně za kulturou

Virtuálně za kulturou

Foto: Shutterstock.com

Aktualizováno:
2 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Podívat se na zápas našeho oblíbeného týmu nebo předávání cen za cokoliv, co nás zajímá, v televizi, jsme si zvykli už docela dávno. Olympijské hry, světové šampionáty, filmové festivaly v Cannes. To vše je v televizním programu velice běžné. Občas dokonce natrefíte na záznam z koncertu nebo z divadla. Ale kam jinam za kulturou v dnešní době plné omezení?

Televizní vysílání

Jak už bylo předem zmíněno, pokud jste sportovním fanouškem, i přese všechna omezení a opatření, tradiční televizní program nabízí pěknou řádku zápasů a soutěží i na státních kanálech. To se ovšem nedá říct o kulturně zaměřeném vysílání. Sem tam nějaký záznam z divadla či koncertu nebo film pro pamětníky. Bohužel pandemie zasáhla i do natáčení nových filmů a seriálů. Přesto byla letos nejvyšší sledovanost televizního vysílání za celých 24 let měření, aby také ne, když nás pandemie držela převážně doma. (zdroj: mediaguru.cz)

Sledovanost programu zaměřeného na kulturu ČT art vzrostlo oproti předminulému roku o 0,1 % v hlavním vysílacím čase v porovnání se všemi velkými kanály v Česku. (zdroj: ceskatelevize.cz) Zajisté se na tom podílí i všechna zavřená divadla a zrušené koncerty.

Webové stránky

Internet k našemu životu už prostě patří. Webové stránky jsou tak často nezbytnou součástí úspěšného podnikání, a to i v kultuře. Zejména programy divadel, datumy koncertů, a hlavně vstupenky se přes webové stránky nebo portály distribuovaly běžně. Dnes na svých stránkách zavřené instituce často mají online obsah, který lze zhlédnout i doma, aniž bychom někam chodili. Například Národní muzeum nabízí mnoho virtuálních prohlídek, trvajících většinou 15 až 20 minut. Národní galerie dokonce nabízí kromě prohlídek také worshopy.

Sociální a mediální sítě

Sociální sítě kultuře také nezměrně pomáhají. Zavřená divadla a koncertní sály donutily hudebníky a divadelníky najít jiný způsob, jak svá díla prezentovat obecenstvu. Přes sociální sítě mohou o svých záznamech zvýšit povědomí a také jim dovolují vystupovat živě. Ku příkladu Národní divadlo před Vánoci živě na platformě YouTube vysílalo balet Louskáček, který byl poté dostupný během vánočních svátků ze záznamu. O vysílání informuje i na svém Facebookovém profilu, ať už je vysíláno online nebo prostřednictvím České televize. Také tam najdete rozhovory na různá témata z divadelního prostředí.

Reklama
Zdroj článku:
Kateřina Robová
Reklama