Tohle dělá 8 z 10 Čechů po návratu z dovolené. A pak se diví, co se jim stane
Štítky, kterými se označují kufry na letištích většinou odtrhneme okamžitě. Někdo je dokonce vyhodí ještě na letišti. Do odpadkového koše. To je to nejhorší, co můžete udělat.
Podvodníci na tento váš čin doslova čekají.
Média nedávno přinesla zprávu, která může vyděsit všechny cestovatele. Podvodníci jsou stále mazanější.
Vše začalo na Redditu, kde pracovník letiště na toto upozornil.
Jste pod dohledem, vaše štítky také
Podvodníci prý pečlivě sledují cestující, kteří si v prostorách pro výdej zavazadel odstraňují a odhazují visačky na zavazadla.
Kontrolují také odpadkové koše.
Na štítku jsou veškeré informace o letu i o vás samotných. Díky tomu stačí štítek k tomu, aby podvodníci podali zádost o proplacení škody, kterou si na vás uplatní.
Poškozená zavazadla, ztracená zavazadla, jednoduše falešná reklamace. Vaše zavazadlo tedy oficiálně je už s vámi doma, letiště ale na adresu podvodníka řeší, že je například ztracené.
Podvodníci pak dostávají plnění, které jim nepatří.

Když se to sejde a máte stejný problém
Ještě horší situace nastane, že vám je štítek odcizen a máte s kufrem problém. Jste pak „druzí, kteří podali žádost“ a musí se šetřit, čí kufr doopravdy je a která žádost je ta pravá.
Letiště už důrazně varují před strháváním a vyhazováním štítků na letišti. Komplikace s podvodnými žádostmi komplikují skutečné reklamace a oprávněné nároky cestujících.
Štítek z kufru je jako výpis z účtu
Cestovní odborníci radí, abyste s tímto štítkem zacházeli tak, jako kdyby to byl výpis z vašeho bankovního účtu. Nepohazujte je volně mimo domov, ale sundejte až doma a skartujte. Nebo, roztrhejte. Váš lístek na kufru obsahuje citlivé informace, které na veřejnost nepatří.
„Japonsko má zabezpečené schránky na visačky na zavazadla poblíž zabezpečeného východu z výdeje zavazadel…
To vysvětluje proč.“
Napsal jeden uživatel Redditu podle Nypost a tím přesně vystihl podstatu problému.
Letecké společnosti o problému vědí a umí ho zachytit
Letecké společnosti však dokáží tyto podvody již úspěšně zachycovat. Pokud je zavazadlo skenováno jako doručené a podvodník ho nahlásí jako ztracené, je to signál k opatrnosti. Přesto apelují na cestující, aby zbytečně neriskovali, ušetří tak nervy sobě i letištnímu personálu. Jen tak si užijete dovolenou v pohodě.