Roztomilý retro Mončičák už nefrčí. Vystřídala ho tahle šílenost za více než 1000 Kč

Roztomilý retro Mončičák už nefrčí. Vystřídala ho tahle šílenost za více než 1000 Kč

Foto: ALL TEXTURES / Shutterstock.com

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Kdo si pamatuje Mončičáka, tak zažije zděšený šok. Zdálo se, že se roztomilá hračka vrací, ale místo ní přichází něco naprosto strašného. Dokonce se za výkřikem poslední módy táhne strašidelná pověst.

Obsah článku
  1. Kasig Lung vymyslel a prorazil…
  2. Wang Ning vyrábí a je v desítce nejbohatších Číňanů
  3. Panenky se prodávají v tzv. blind boxech
  4. Sociální sítě Labubu vystřelily mezi celebrity

Občas moderní trendy vytáhnou něco těžce retro. Mončičák by se k tomu dal počítat. Protočí se vám z něj panenky dvakrát.

  • Prvně z ceny: Stojí několik tisíc
  • Podruhé ze vzhledu: Nic ošklivějšího jste neviděli

Kasig Lung vymyslel a prorazil…

Honkongsko-belgický umělec Kasig Lung je mužem, v jehož rukou se tento Mončičák 2.0 narodil. Má náležet do fantazijního světa hračkářství Pop Mart a je to spíše sběratelská rarita než běžná hračka.

Wang Ning vyrábí a je v desítce nejbohatších Číňanů

Zakladatel a šéf Wang Ning ze svého hračkářského impéria Pop Mart International Group vybudoval zlatý důl.  Labubu mizejí z regálů v Asii, Evropě i USA. Jeho tak tento geniální obchodní nápad vyšvihl mezi desítku nejbohatších Čínaňů. Firma roste závratnou rychlostí. 

Labubu
Labubu | Zdroj: Katerina Elagina / Shutterstock.com

Odborníci se dohadují nad dlouhodobým trendem, neboť se dá předpokládat, že půjde o sezónní záležitost. Rizika připouští i Kenny Ng, stratég z Everbright Securities International. Růst firmy bude podle něj záviset na tom, zda její designéři dokážou přicházet s dalšími hity, jak uvádí Forbes.

Faktem je, že asijská kultura často staví na různých strašidelně vypadajících hračkách.

Snad je jen otázku času, kdy se tato panenka objeví jako ústřední postava nějakého přestřeleného hororu asijského typu. Hodila by se tam, co říkáte?

Majitel hračkářství se tak stal miliardářem, ale co za tím skvělým úspěchem stojí?

Panenky se prodávají v tzv. blind boxech

Panenky se prodávají díky dvěma hlavním vlivům. Prodávají se naslepo, tedy do poslední chvíle nevíte, jaké překvapení bude váš balíček obsahovat. Pokud si tedy nějakého Labubu zamilujete, budete muset kupovat tak dlouho, dokud nedostanete toho správného. 

Fanoušci na to slyší.

Sociální sítě Labubu vystřelily mezi celebrity

Druhým důvodem jsou trendy, virály a influenceři. Sociální sítě byly doslova zaplněny touto hračkou a davové šílenství funguje. 

Panenky také podporují celebrity. Hvězdy asijského popu, ale třeba i Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian nebo David Beckham. Líbí se vám novodobý mončičák? 

Bude mít někdy hodnotu jako retro hračka?

Reklama
Reklama