Zlevněné hovězí v Penny spustilo poprask: Davy žen se praly o balíky a vrhaly se na pokladny

Zlevněné hovězí v Penny spustilo poprask: Davy žen se praly o balíky a vrhaly se na pokladny

Foto: Shutterstock

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Zájem o zlevněné hovězí maso způsobil v několika prodejnách Penny nečekaný chaos. Lidé čekali před prodejnami ještě před otevírací dobou, před chladicím boxem se tvořily davy horlivých zákazníků. V napjaté situaci se někteří pouštěli i do slovních střetů.

Obsah článku
  1. Sleva na maso spustila hysterii 
  2. Nákupní šílenství v Penny 
  3. Důvody nákupní hysterie
  4. Dřívější případy nákupní paniky

Sleva na maso spustila hysterii 

V několika pražských prodejnách Penny propukla v posledních dnech nákupní horečka. Zákazníky přilákala sleva na hovězí maso, které vyvolalo nákupní apokalypsu. Někteří zákazníci si maso téměř vytrhávali z rukou, docházelo na strkanice a hlasité hádky. Několikrát musel dokonce zasahovat personál a davy před chladicím boxem regulovat.  

Nákupní šílenství v Penny 

Nákupní šílenství vyvolala téměř 50% sleva na mleté hovězí maso. Někteří zákazníci se vydali do Penny již před otevírací dobou ve strachu, že zásoby pod náporem horlivých zákazníků rychle zmizí. 

Před regálem s chlazeným zbožím se ihned po otevření prodejny hromadily desítky lidí, převážně žen. Během několika minut došlo k davovému náporu. Někteří kupující si do košíku naložily hromadu zlevněného masa, což vyvolalo další vlnu napětí mezi těmi, kdo se na akci dostali později.

U pokladen se samozřejmě tvořily dlouhé fronty, což nervózní atmosféru ještě zhoršilo. Docházelo ke strkanicím a hlasitému obviňování z „hamounství“ a „neslušnosti“. Některé pobočky až v reakci  na situaci vyhlásily limit tří balení na osobu. Pro mnohé však už bylo pozdě – regály zely prázdnotou do několika hodin. 

Důvody nákupní hysterie

Lidé jednají impulzivně, když mají pocit, že o něco přicházejí - jedná o tzv. fenomén FOMO (Fear of Missing Out). Vysoká sleva na mleté maso je ukázkovým příkladem, kdy se spouští psychologická reakce. V napjaté atmosféře přeplněného supermarketu, kde si každý chce urvat svůj kousek, vzniká ještě větší tlak, který může eskalovat až k agresivnímu chování. 

Slevové letáky supermarketů se ohání frázemi jako „Pouze tento víkend“ nebo „Jen do vyprodání zásob“, což vytváří pocit omezené nabídky. Takové sdělení vytváří pocit soutěže a vyvolává tak stresovou reakci

V aktuální ekonomické situaci jsou slevy pro mnohé nutností. Rozpočty domácností jsou vlivem inflace napnuté k prasknutí a sleva se stává prostředkem k přežití. Pro seniory nebo matky samoživitelky může být rozdíl několika desítek korun zásadní. 

Dřívější případy nákupní paniky

K podobným případům došlo v minulosti již mnohokrát. Ať už to byla sleva na máslo v v Lidlu, kdy si davy zákazníků odvážely domů celá plata, nebo války o chytré televizory na Black Friday. Ve všech případech platí stejný vzorec - nízká cena, omezené množství, masová marketingová komunikace a davová hysterie je na světě. 

Reklama
Zdroj článku:
Reklama