Jedni vydělávají online, druzí to berou jako frašku. Mezigenerační střet je tu naplno

Jedni vydělávají online, druzí to berou jako frašku. Mezigenerační střet je tu naplno

Foto: Bangla press / Shutterstock

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Starší generace má často pocit, že svět influencerů není skutečný. Nerozumí tomu, jak si někdo může vydělat sdílením fotek, videí nebo příspěvků na sociálních sítích.

Obsah článku
  1. Generace Z
  2. Influenceři
  3. Reklama a Instagram

Generace Z

Koho máme vlastně na mysli, když hovoříme o generaci Z? Obvykle jde o jedince narozené v období mezi roky 1997 až 2010. Často se o nich mluví jako o digitálních domorodcích, jde totiž o první generaci, která vyrůstala obklopená internetem a sociálními sítěmi. To má dva zásadní dopady: Technologie zvládají velice dobře, ale jsou na nich nejvíce závislí. I když lze najít mnoho společných rysů, bylo by chybou přehánět význam některých generačních rozdílů. Tato generace není morálně jiná.

Pouze reaguje na prostředí, v němž vyrůstá. Změnila se společnost, ne lidé. Generace Z bývá také označovaná za nejuvědomělejší ve vztahu k životnímu prostředí. Právě detailnější pohled na události, které formovaly dospívání různých generací, může pomoci lépe porozumět jejich hodnotám i pohledu na svět. Zatímco u předchozích generací byly tyto faktory spíš pozitivní, „zetka“ se narodila do doby plné konfliktů a krizí. To má na tuto generaci značný vliv. Ačkoli jsou mladí a měli by si užívat, jsou velmi vnímaví a chovají se zodpovědně. Třeba si neberou tolik půjček jako mileniálové

Influenceři

Před více než deseti lety jsme v ČR začali mluvit o influencerech. O lidech, které na sociálních sítích sledují tisíce až miliony fanoušků. Jsou něčím mezi celebritou a podnikatelem, prezentují svůj životní styl a ostatní přihlížejí. Tradiční média si jich všimla hlavně proto, že natáčení, zejména videí, začalo přinášet výrazné příjmy. Změnila se také jedna věc, zatímco dříve dominoval videoportál Youtube, dnes je hlavním prostředím InstagramSíť, která se od roku 2010 proměnila ve výkladní skříň i tržiště digitálního světa.

Reklama a Instagram

Dominanci páté největší sociální sítě světa v oblasti reklamy potvrzuje i Nicole Ehrenbergová, jedna z nejvýraznějších českých blogerek zaměřených na módu. Spolu se svou sestrou Lucií založila už v roce 2009 blog  „A cup of style“. V roce 2014 k tomu přidaly i vlastní Youtube kanál a později podcasty. Pokud je ale o spolupráce se značkami, klíčovou platformou je pro ně jednoznačně Instagram, kde je ke dnenšnímu dni sleduje přes 200 tisíc lidí. Starší generace často digitálním tvůrcům nerozumí. Mají pocit, že jakmile by se něco stalo s internetem, generace Z nebude vědět, jak se uživit v běžném životě. 

Reklama
Zdroje článku:
Reklama