Pozor na tento trik v supermarketech: Ať z vás neudělají troubu, jako ze všech ostatních
Vyhledávání slevových akcí obchodních řetězců patří mezi našimi občany k velmi oblíbené aktivitě. Své o tom vypovídají také pravidelné slevové akce obchodních řetězců, které lákají zákazníky k tomu, aby nakoupili právě u nich.
Existuje však celá řada triků na zákazníky, kteří se následně chovají kvůli slevovým akcím zcela bezohledně.
Silně zakořeněná kultura slevových akcí
V České republice jsme si zvykli na to, že většina našeho oblíbeného zboží z marketů bývá pravidelně v akcích. Svědčí i o tom fakt, že některé zboží se bez slevové akce téměř vůbec neprodává. Zároveň se v České republice prodává až 50% veškerého zboží v rámci slevových akcí.
Vzhledem k vysoké konkurenci na českém trhu maloobchodu je pro obchodní řetězce doslova nevyhnutelné nabízet slevové akce a další výhody za nákupy.
Triky obchodních řetězců
Obchodní řetězce mají ve svém repertoáru celou řadu marketingových triků, jak nalákat zákazníky právě k nim. Při hledání té správné slevové akce je tedy nutné být opravdu obezřetný, jelikož ne každá akce je vždy výhodná.
Mezi nejčastější slevové akce supermarketů patří umělé navyšování ceny a následné uvedení produktu do akce. Často se tak stává, že daný produkt se v akci prodává za stejnou cenu, jako tomu bylo například před několika měsíci bez slevy.
Bezohlednost zákazníků
Není výjimkou, že několik minut před otevřením supermarketů se již tvoří fronta zákazníků, kteří netrpělivě čekají na otevření. Toto chování často připomíná období nedostatku, kdy se na zboží muselo stát dlouhé fronty a člověk se ke svému vysněnému zboží často ani nedostal, pokud neměl známosti na správném místě. Dnes však jde pouze o to, aby zákazník ulovil zboží ve slevě. Jakých největších prohřešků se zákazníci dopouštějí?
Strkanice často začínají již před vstupem do supermarketu, kdy se snaží někteří zákazníci vybojovat nejlepší místo a svým nákupním vozíkem se neprodleně dostat do prodejny.
Časté je také předbíhání ve frontách, které čas od času vede až k hádkám a křiku. Vyjímkou není ani vytahování zboží z vozíků ostatních zákazníků.
Kde je hranice slušnosti?
Mnoho zákazníků ztrácí během nakupování ve slevových akcích zásady slušného chování. Slušnost, ochota pomoci, pustit druhého do úzké uličky se často vytrácí a je nahrazena bezohledným a hrubým jednáním.
Jak si nakoupit v klidu
Pokud si chcete nakoupit v klidu a bez nervů, tak vám doporučujeme se vyhnout dnům, ve kterých začínají platit slevové akce. Nejčastěji se jedná o dny uprostřed týdne, kdy začínají platit nové akční letáky a bývá nové zboží ve slevě. Rovněž je nejlepší se vyhnout času kdy váš supermarket otvírá. Tak se vám podaří vyhnout se těm lidem, kteří na své slevové akce již netrpělivě čekají. Obecně bývá nakupování ve večerních hodinách a víkendech klidnější. Avšak riskujete, že zboží ze slevové akce již nebude k dostání.
Supermarkety mají své marketingové akce, na které zákaznicí velmi dobře slyší, avšak to, jak se k sobě navzájem chováme, je již pouze na nás. Je tedy důležité nepodlehnout slevové panice a pocitu nedostatku zboží, který ve většině případů není na místě.