Kritika sílí: Supermarkety připravují zákazníky o tisíce. Podívejte se, jak vás ošidí bez varování

Kritika sílí: Supermarkety připravují zákazníky o tisíce. Podívejte se, jak vás ošidí bez varování

Foto: Nicoleta Ionescu / Shutterstock

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Ani o tom nevíte a platíte víc. Víme, jak se bránit. Víme, jak se příště nenechat nachytat, protože tato chyba vás může stát v součtu nemalou sumu peněz.

Obsah článku
  1. Zmatek v cenách, šizení při akcích
  2. Reklamujte na reklamacích a dostanete peníze zpět
  3. Jste odmítnuti, braňte se! Bráníte tím i druhé
  4. Jak tomu předejít?
  5. Právo na vrácení přeplatku máte tedy ve dvou případech:

Většina zákazníků přitom vůbec netuší, že přichází o peníze. Při každodenním nakupování je takové přehlížení může stát až tisíce korun ročně. 

Zmatek v cenách, šizení při akcích

Nemusí se ale zdaleka jednat jen o akce. Obchodníci často účtují vyšší ceny i u zboží, které má v regálu cenu uvedenou nižší. Když si toho u kasy nevšimnete, zaplatíte třeba o desítky korun více. Například něco, co má stát 99 Kč najednou u kasy stojí 129 Kč.

Vyloučíme-li vlastní omyl, tedy například, že cena je uvedena za balení, kus, nikoliv za kilo, nebo naopak, pak je vždy chyba na straně obchodníka. 

Někdy se dá ještě argumentovat tím, že omyl vznikl za provozu, kdy prodavači ještě nestihli zboží oštítkovat vyšší cenou. Vyšší cena je však už markována. 

Reklamujte na reklamacích a dostanete peníze zpět

V tomto případě, když je chyba na straně obchodníka, máte účinnou obranu. Pokud si nesrovnalosti všimnete hned, běžte na reklamace.

"Stejná situace pak platí v případě, že by byla uvedena jiná cena v akčním letáku a poté v pokladním systému. Vždy zákazník zaplatí pro něj výhodnější cenu.“

řekla pro Kupi.cz mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková.

Vrácení zboží je někdy adrenalin
Vrácení zboží je někdy adrenalin | Zdroj: Nicoleta Ionescu / Shutterstock

Právo na vrácení přeplatku máte tedy ve dvou případech:

  • Pokud nesouhlasí cena v regálu a na účtence
  • Pokud nesouhlasí cena v platném akčním letáku a na účtence či v regálu

Jste odmítnuti, braňte se! Bráníte tím i druhé

Máte v podstatě dvě možnosti: A pokud vás obchodník odmítne tímto způsobem odškodnit, braňte se. Pořiďte fotografii zboží, například s datem pořízení, a fotografii účtenky. Celé to ohlašte na ČOI. 

Bát se rozhodně nemusíte, právě toto je problém, se kterým se na Českou obchodní inspekci obrací nejvíce lidí.

Druhou možností je požadovat na reklamacích, aby tato položka byla vyjmuta z účtenky celá. Prostě ji nechcete a nezaplatíte ji.

Jak tomu předejít?

Máte vlastně jen dvě možnosti:

  •     Zhruba si ceny pamatovat a kontrolovat průběžně displej u pokladní
  •     Kontrolovat si po nákupu účtenku a reklamovat na reklamacích

Časopis D test navíc uvádí linku, kam lze volat pro právní radu v případě sporu.

Potřebujete-li řešit něco zásadnějšího nebo se setkáváte s odporem obchodníka, zavolete právním poradcům na poradenské lince 299 149 009, která je k dispozici každý všední den od 9 do 17 hodin.

Reklama
Reklama