Supermarkety bez skrupulí. Takto podvodně klamou seniory, ti zuří
Některé supermarkety velmi nenápadně klamou nejen seniory. Někteří pak tvrdí, že je to doslova vydírání. A ne každý má ochotu, nebo možnosti, na tento nátlak obchodních řetězců přistoupit.
V obchodě málokdo chce trávit nadbytek času. Většinou se podíváme, co potřebujeme, zvážíme ceny a chceme být co nejdříve z obchodu pryč. Nepozornost se ale nevyplácí.
Často obchodníci používají jednoduchý trik. Nepřijdete na něj, pokud si nevezmete a nepřekontrolujete účtenku.
Dvojí nebo trojí ceny zboží
Jestli někdo chce mít nákup co nejjednodušší, pak jsou to senioři. Samozřejmě také lidé, kteří pospíchají. Ti nejčastěji sednou na lep oblíbenému triku. Cenovky přelétnete očima, vidíte super cenu, takže zboží dáte do košíku.
Nenapadne vás číst drobné písmo kolem cenovky nebo máte plnou hlavu jiných věcí a přehlédnete to. Jenže rozdíl v ceně může být často i velmi znatelný. Slevy třetinové, někdy i více.
A to už se nasčítá.

Nemáte appku nebo aktivovaný kupón? Tak se na cenu radši ani nedívejte
Pokud pak u kasy nenahlásíte, že máte aplikaci, platíte vyšší, běžnou cenu. Výrazně vyšší. Ceny někdy bývají sníženy i jako odměna těm, kteří si v dané aplikaci ručně aktivují speciální kupon.
Také tato informace „cena je s aktivovaným kuponem“ na zboží najdete nepříliš výrazně označeno.Snadno přehlédneme…
Exkluzivní slevy s aplikacemi jsou nejčastěji kolem 15 procent, ale mohou být i výrazně vyšší.
Zrádné akce 2+1, nejsou pro každého
Někdy se tyto na první pohled skryté slevy týkají i dvou rozdílných akcí:
- 2+1 výrobek zdarma pro běžného zákazníka
- 2+1 výrobek zdarma jen s aplikací, kartou, nebo aktivovaným kuponem
Zákazník je tak často nucen číst malé písmo u zboží
To někdy senioři nejsou schopni, nebo ochotni dělat. U pokladny na ně pak čeká nepříjemné překvapení. To pak mohou považovat za diskriminační. Nákup by měl být pohodlný a rychlý, nikoliv plný nástrah.
Pokud nemáte aplikace, chtějte plastové kartičky
Jenže nepříjemnou pravdou je, že kartičky některé sítě supermarketů zrušily a zůstaly jenom u aplikací v chytrých telefonech. Jen 19 procent lidí využívá kartičky, tedy z dat z roku 2023.
Dnes toto procento bude jistě ještě nižší, obchodníci nebyli motivováni k jejich širšímu využívání. Plastovou kartičku stále používá Kaufland a Billa.