Proč jsou dnešní seriály tmavé, táhlé a na jedno brďo? Jsou pro skrolující diváky!
Prohlížíte nabídku streamovacích služeb a ne a ne si vybrat? Všechno nuda šeď, sem tam trhák. A to ještě kdoví jestli. Možná si kladete otázku, jestli jste rozmazlení, nebo filmový průmysl tak strašně upadl ve své kvalitě. Pravda je trošku na obou stranách.
V roce 2023 začalo být díky výzkumům jasné, že se filmový průmysl mění. Upadala kina a distribuce jednotlivých filmů. V ten čas se také začaly omezovat různé pirátské weby, kde si filmoví fanoušci mohli stáhnout nejen filmový, ale často i audio nebo textový obsah. 75 % celosvětových příjmů z filmového průmyslu jde z domácí zábavy.
Trháky dál lákají do kin, ale středněrozpočtové a nezávislé filmy nelákají vůbec.
Lidé chtějí zážitek navíc, to ostatní jim stačí doma
V posledních letech navíc táhnou do kina spíše filmy uváděné v 3D, filmy se zážitky, předpremiéry a premiéry s tvůrci. Chceme k filmu zážitek navíc. Popcorn a cola už nestačí. Na vše ostatní si raději počkáme, až to některá platforma odstreamuje. Svou roli hraje i boom domácích kin a smart televizí.
Série drží diváky, přitom by stačil film
Streamovací firmy potřebují udržet diváky. Minisérie i delší seriály jsou skvělou taktikou. Často náměty, které by byly i příjemnější ve formě dvouhodinového filmu, dostávají mnohahodinový seriál. Pokud míváte po zhlédnutí pocit, že „by na to stačil film“, nejste sami.

Lidé si platí za plevel a čekání na trháky
Může vás udivit také množství obsahu, který se každý měsíc nově generuje. Je to jednoduché. Každá streamovací platforma má nějaké TOP seriály nebo filmy, na které naláká nové platící diváky. Případně potěší ty stávající. Jenže mezi těmito top záležitostmi musí být obsah, který minimálně průměrně udrží pozornost. Divák musí mít pocit, že mu je stále něco nového servírováno. Jinak přece nemá cenu platit každý měsíc?
Průměr jsou seriály „ke skrolování“
Takže je obsah zaplněn z velké části průměrnými až podprůměrnými seriály. Najdeme v nich často shodné znaky, které z nich dělají vhodné adepty pro poslech „na pozadí“. A je jich poslední roky čím dál více... seriály a filmy jako přes kopírák.
- Tmavé obrazy. Velmi atmosférické pro večery, uklidňující, neoslňující, tedy u seriálu déle vydržíme. Mimochodem filmařům se na digitální kamery lépe natáčí tento typ filmu.
- Táhlý děj. Počítá se s tím, že nedržíte celou dobu pozornost na sto procent.
- Věci se opakují. Takže nevadí, když zmeškáme nebo nemáme plnou pozornost, seriál nám to zopakuje v pozdější části.
Takže průměrné seriály a filmy jsou skutečně jen výplní streamovacích platforem, která je potřeba pro udržení diváka.
A aby diváka udržel zvyk a neodradila nekvalita, umožní mu seriál dělat ještě něco… žehlit, uklízet, vařit, skrolovat telefon. Třeba.