Samoobslužné pokladny mají svá pravidla: V Lidlu si dejte pozor na svůj outfit

Samoobslužné pokladny mají svá pravidla: V Lidlu si dejte pozor na svůj outfit

Foto: krzysztof12 / Depositphotos

Publikováno:
4 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Měli jste na sobě modré triko a černé kalhoty při nákupu v Lidlu? Pak možná znáte tento trapas – lidé k vám přistupují s dotazy, kde najít olej nebo jestli jim pomůžete s ověřením věku. Samoobslužné pokladny jsou místem, kde vaše oblečení může rozhodnout, zda budete nakupovat, nebo nechtěně pracovat.

Obsah článku
  1. Samoobslužné pokladny Lidlu expandují závratnou rychlostí
  2. Klasické pokladny se místy stávají minulostí
  3. Když se z nakupujícího stane nedobrovolný zaměstnanec
  4. Pozor na firemní barvy a merch
  5. Jak správně používat samoobslužné pokladny v Lidlu
  6. Budoucnost nakupování se rychle mění

Samoobslužné pokladny Lidlu expandují závratnou rychlostí

Řetězec Lidl začal instalovat samoobslužné pokladny do svých prodejen na počátku roku 2022, kdy spustil pilotní projekt v jediné prodejně na pražské Olbrachtově ulici. Z původních šesti samoobslužných pokladen v jedné prodejně se jejich počet rychle rozrostl a dnes je najdete ve více než 100 prodejnách po celé republice. Podle Filipa Zachariáše, vedoucího úseku Sales v Lidlu, jsou samoobslužné pokladny rozmisťovány geograficky rovnoměrně napříč Českou republikou.

Zajímavé je, že o samoobslužné pokladny jeví podle Lidlu zájem i senioři, což vyvrací obecně rozšířený stereotyp, že starší generace technologické novinky nevyhledává. Stačí totiž základní proškolení a asistence při prvním nákupu, a také starší zákazníci si tento způsob nakupování rychle osvojí a zamilují.

Klasické pokladny se místy stávají minulostí

Od února 2024 Lidl dokonce v některých prodejnách testuje nový systém – v méně frekventovaných časech zavírá klasické pokladny a zákazníky směruje výhradně na samoobslužné. U těch samozřejmě nadále asistuje personál, který je připraven pomoci v případě potřeby. Podle mluvčí řetězce Elišky Froschové Stehlíkové však zaměstnanci v dotčených prodejnách zákazníkům na vyžádání klasické pokladny stále otevřou.

Řetězec zdůrazňuje, že testování tohoto přístupu neprobíhá kvůli nedostatku personálu. Cílem je optimalizace pracovní síly – když obsluhu pokladen zajistí jeden zaměstnanec, mohou se ostatní věnovat jiným činnostem, jako je doplňování zboží, kontrola čerstvosti či úklid prodejny.

Když se z nakupujícího stane nedobrovolný zaměstnanec

Možná si říkáte, že samoobslužné pokladny jsou jen technologickou vychytávkou, ale skrývají i jedno kuriózní riziko – můžete být snadno zaměňováni za personál obchodu. A na vině může být vaše oblečení.

Pozor na firemní barvy a merch

Ukazuje se, že pokud máte na sobě modré triko a černé kalhoty, tedy barevnou kombinaci připomínající uniformu zaměstnanců Lidlu, lidé vás budou považovat za člena personálu. Tento problém popisuje například zákaznice Eva, která na Facebooku sdílela svou zkušenost:

Měla jsem na sobě obyčejné modré triko a černé kalhoty. Chtěla jsem si jen nakoupit pečivo a rychle jít domů. Místo toho jsem třikrát někomu pomáhala se samoobslužnou pokladnou.

V chaosu samoobslužných pokladen, které občas připomínají spíše mraveniště než spořádanou frontu zákazníků, může dojít k omylu velice snadno. Mozek ostatních nakupujících zkrátka hledá rychlé záchytné body. Uniformy zaměstnanců Lidlu jsou přitom skutečně v kombinaci tmavě modré barvy, zahrnující džíny a polotrika.

Ještě větší zmatek způsobuje limitovaná edice oblečení s logem Lidlu, kterou řetězec v minulosti nabízel.

Samoobslužné pokladny zažívají oblibu skoro ve všech obchodních řetězcích
Samoobslužné pokladny zažívají oblibu skoro ve všech obchodních řetězcích | Zdroj: frantic00 / Depositphotos

Jak správně používat samoobslužné pokladny v Lidlu

Abyste měli s používáním samoobslužných pokladen v Lidlu co nejméně problémů, je dobré znát několik základních pravidel:

  • platba pouze kartou;
  • dejte si pozor, abyste se během markování nedotýkali váhy – třeba i jen cípem kabátu. Zboží pak může být špatně zváženo nebo pokladna vyhodnotí nesrovnalost a odmítne pokračovat v činnosti;
  • odchod pouze s naskenovanou účtenkou.

Budoucnost nakupování se rychle mění

Samoobslužné pokladny se stávají stále běžnější součástí našeho nakupování. V Kauflandu podle mluvčího řetězce využívá samoobslužné pokladny již 44 % zákazníků. S rostoucím trendem samoobslužných pokladen se mění i způsob, jakým nakupujeme. Možná příště, až půjdete nakupovat do Lidlu, raději přehodnotíte svůj outfit – tedy pokud nechcete nedobrovolně pomáhat ostatním zákazníkům s jejich nákupy.

Tady se můžete kouknout na video z CNN Prima News ohledně krádeží u samoobslužných pokladen.

Reklama
Zdroje článku:
Reklama