Tento oblíbený obchod v některých městech končí. Před zavřením nabízí obří výprodeje

Tento oblíbený obchod v některých městech končí. Před zavřením nabízí obří výprodeje

Foto: teamtime / deposiphotos

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Švédský řetězec H&M s módním zbožím uzavírá stovky prodejen po celé Evropě. Důvodem je výrazný pokles tržeb, změny v nákupním chování zákazníků a rostoucí podíl online prodeje. Na oficiálním e-shopu aktuálně probíhá výprodej, v rámci kterého je možné zakoupit vybrané zboží za zlomek ceny.

Obsah článku
  1. Proč H&M uzavírá prodejny
  2. H&M v ČR
  3. Výprodej
  4. H&M a online prodej 

Proč H&M uzavírá prodejny

Švédská oděvní společnost H&M, která patří mezi nejznámější módní řetězce na světě, hlásí výrazný propad tržeb a chystá se uzavřít stovky prodejen po celé Evropě. Čeští zákazníci mohou zatím zůstat v klid - podle vyjádření mluvčí společnosti H&M Group Venduly Mikulkové se v Česku žádné uzavírání poboček neplánuje

Uzavírání některých prodejen H&M však není náhlé rozhodnutí. Firma tak chce snížit náklady a část prodeje přesunout do digitálního prostředí. Mění se totiž chování spotřebitelů, kteří stále častěji nakupují přes internet. 

H&M v ČR

Společnost H&M provozuje v České republice 50 prodejen a provozuje rovněž e-shop. Po pandemické krizi v roce 2020 se mnoho zákazníků uchýlilo k nakupování právě skrze e-shop. V Česku však i nadále budou působit kamenné pobočky. 

Dříve se v médiích objevily zmínky o uzavírání některých prodejen - to však nebylo potvrzeno. Naopak podle vedení společnosti není v Česku uzavírání poboček v plánu. 

Výprodej

Kamenné pobočky v Česku sice zůstanou, na oficiálním e-shopu H&M již probíhá výprodej. Sleva na některé produkty vyšplhala až na 70 %. Slevy se vztahují na dámské, pánské i dětské oblečení, módní doplňky a některé domácí potřeby z kolekce H&M Home. Najdete i slevy na nové kolekce či nedávné kolekce. 

Doporučujeme sledovat kategorie „Výprodej“ a „Poslední šance“, kde najdete zboží v těch největších slevách, někdy za pouhý zlomek původní ceny. 

H&M a online prodej 

Společnost H&M hodlá posílit online prodej a již nyní investuje do rozvoje svého e-shopu a dalších digitálních kanálů. Vylepšuje uživatelské rozhraní webu i mobilní aplikace, vyvíjí nové digitální služby (například virtuální zkušební kabinky) a vylepšuje doporučovací algoritmy. 

Společnost chce také propojit kamenné prodejny s online světem. Například plánuje tzv. „zážitkové“ prodejny s větší přidanou hodnotou. To by zahrnovalo například stylové poradenství nebo výdej online objednávek. Značka H&M tak směřuje k modernizaci a lepšímu přizpůsobení se spotřebitelským návykům. 

Reklama
Zdroje článku:
Reklama