Tento oblíbený obchod v některých městech končí. Před zavřením nabízí obří výprodeje
Švédský řetězec H&M s módním zbožím uzavírá stovky prodejen po celé Evropě. Důvodem je výrazný pokles tržeb, změny v nákupním chování zákazníků a rostoucí podíl online prodeje. Na oficiálním e-shopu aktuálně probíhá výprodej, v rámci kterého je možné zakoupit vybrané zboží za zlomek ceny.
Proč H&M uzavírá prodejny
Švédská oděvní společnost H&M, která patří mezi nejznámější módní řetězce na světě, hlásí výrazný propad tržeb a chystá se uzavřít stovky prodejen po celé Evropě. Čeští zákazníci mohou zatím zůstat v klid - podle vyjádření mluvčí společnosti H&M Group Venduly Mikulkové se v Česku žádné uzavírání poboček neplánuje.
Uzavírání některých prodejen H&M však není náhlé rozhodnutí. Firma tak chce snížit náklady a část prodeje přesunout do digitálního prostředí. Mění se totiž chování spotřebitelů, kteří stále častěji nakupují přes internet.
H&M v ČR
Společnost H&M provozuje v České republice 50 prodejen a provozuje rovněž e-shop. Po pandemické krizi v roce 2020 se mnoho zákazníků uchýlilo k nakupování právě skrze e-shop. V Česku však i nadále budou působit kamenné pobočky.
Dříve se v médiích objevily zmínky o uzavírání některých prodejen - to však nebylo potvrzeno. Naopak podle vedení společnosti není v Česku uzavírání poboček v plánu.
Výprodej
Kamenné pobočky v Česku sice zůstanou, na oficiálním e-shopu H&M již probíhá výprodej. Sleva na některé produkty vyšplhala až na 70 %. Slevy se vztahují na dámské, pánské i dětské oblečení, módní doplňky a některé domácí potřeby z kolekce H&M Home. Najdete i slevy na nové kolekce či nedávné kolekce.
Doporučujeme sledovat kategorie „Výprodej“ a „Poslední šance“, kde najdete zboží v těch největších slevách, někdy za pouhý zlomek původní ceny.
H&M a online prodej
Společnost H&M hodlá posílit online prodej a již nyní investuje do rozvoje svého e-shopu a dalších digitálních kanálů. Vylepšuje uživatelské rozhraní webu i mobilní aplikace, vyvíjí nové digitální služby (například virtuální zkušební kabinky) a vylepšuje doporučovací algoritmy.
Společnost chce také propojit kamenné prodejny s online světem. Například plánuje tzv. „zážitkové“ prodejny s větší přidanou hodnotou. To by zahrnovalo například stylové poradenství nebo výdej online objednávek. Značka H&M tak směřuje k modernizaci a lepšímu přizpůsobení se spotřebitelským návykům.