Světová jednička v levném nakupování míří do Česka. Tady otevře první prodejny už v červnu
Do České republiky přichází německý diskontní řetězec Woolworth, který nabízí široký sortiment zboží za nízké ceny. První prodejny plánuje otevřít ještě letos. Konkurovat bude zavedeným řetězcům jako Pepco, TEDi nebo Action.
Nový hráč na trhu s levným zbožím
Německý řetězec prodejen s levným zbožím - Woolworth vstupuje do Česka. První prodejny by měl otevřít v druhé polovině letošního roku. Pravděpodobnou lokalitou budou nákupní centra ve větších městech. Woolworth tak následuje zahraniční diskontní značky, které využívají poptávky českých zákazníků po levném a dostupném zboží. Hlavními konkurenty tak budou řetězce TEDi, Action či Sinsay.
Sortiment
Woolworth nabízí bohatý výběr zboží za nízké ceny, čímž oslovuje širokou paletu zákazníků. Významnou část sortimentu tvoří oblečení - vybrat si může prakticky každý. Samozřejmě nechybí sezónní kolekce.
Ve Woolworthu lze také nakupit potřeby do domácnosti, drogerii, kancelářské potřeby, drobnější elektro a příslušenství, dětské hračky nebo sportovní a volnočasové potřeby. Přes 90 procent sortimentu tvoří produkty vlastní značky.
Expanze do Česka
Společnost Woolworth má s expanzí do Česka ambiciózní plány. V druhé polovině roku 2025 se chystá otevřít hned dvě pobočky - v Třebíči a Žatci. V příštím roce pak plánuje otevřít dalších 20 prodejen, ve kterých má pracovat okolo 300 zaměstnanců.
„Chceme mít co nejrychlejší expanzi, protože věříme, že trh je zralý pro discountera s tak širokou nabídkou. V prvním hospodářském roce do dubna příštího roku bychom otevřeli minimálně dvacet prodejen,“
uvedl manažer pro Českou republiku Petr Juliš. Společnost se v rámci expanze nezaměřuje pouze na velká města, ale levné zboží se chystá přinést i do menších měst. Zákazníci mají Woolworth vnímat jako prodejnu dostupnou ve svém blízkém okolí, kde nakoupí vše, co potřebují.
Konkurence
Na českém trhu působí několik silných hráčů v oblasti diskontního zboží, kteří mezi sebou soupeří o zákazníky. Jedním z největších konkurentů Woolworthu je polský řetězec prodejen Pepco, který v Česku provozuje více než 300 poboček. Pepco je vyhlášený nízkými cenami a širokým sortimentem.
Výrazným konkurentem je také německý řetězec TEDi, který oslovuje stejnou cílovou skupinu zákazníků. Nabízí zejména drobné domácí potřeby, levné dekorace, školní pomůcky nebo různé sezónní zboží. V Česku provozuje desítky prodejen zejména v menších městech.
V Česku je také populární nizozemský řetězec Action, který nabízí širokou paletu zboží za velmi nízké ceny. Jednou z jeho strategií je každodenní obměna zboží, čímž láká zákazníky k pravidelným návštěvám. Rovněž poměrně rychle expanduje.
Woolworth tedy vstupuje na konkurenční trh, ve kterém bude muset o zákazníky zabojovat. Na druhou stranu - o levné zboží bude v Česku vždy zájem.