Co si Kaufland a Lidl dovolí u nás, by jim jinde neprošlo. Tohle doma nedělají

Co si Kaufland a Lidl dovolí u nás, by jim jinde neprošlo. Tohle doma nedělají

Foto: Hryshchyshen Serhii / Shutterstock

Publikováno:
2 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Kaufland a Lidl jsou takoví sourozenci, jejichž matkou je německá skupina Schwarz Gruppe. Chodíme do nich nejradši. Jsou pomalu na každém rohu. A tak nám to také Němci řádně osolili.

Obsah článku
  1. Nízká konkurence, ráj na Zemi
  2. Marže Lidlu a Kauflandu jsou jednou takové než v Německu
  3. Lidl a Kaufland jsou bezkonkurenčně nejziskovější
  4. Chytají nás na slevové akce

Lidl stejně jako Kaufland patří do skupiny Schwarz, vlastněné jedním z nejbohatších Němců Dieterem Schwarzem.  

píší Novinky.cz. Nemalá část jeho bohatství pochází od nás.

Nabízí se obligátní otázka? Můžeme si za to sami? Částečně, my se totiž nemůžeme nijak extra bránit.

Nízká konkurence, ráj na Zemi

Konkurence v České republice je pro tento gigant velmi nízká, takže si dovolili nastavit své marže mnohem výš než v domovském Německu.

Covidová doba i další pokusy nastavit ceny neúměrně vysoko se ukázaly jako úspěšné taktiky. I tak Češi stále kupují. Není důvod slevovat. 

Marže Lidlu a Kauflandu jsou jednou takové než v Německu

Čísla jsou naprosto neúprosná. Zisková marže se u nás pohybuje kolem 6 – 7 %, v Německu kolem 2 – 3 %. 

Například Tesco má v posledních letech (údaje z roku 2023) marži kolem1 % (ale 6% má na Slovensku), JIP 3 %, Penny Market 2 – 3 %.

Nakupující žena
Nakupující žena | Zdroj: Luis Molinero / Shutterstock

Lidl a Kaufland jsou bezkonkurenčně nejziskovější

V roce 2023 tu měl čistý zisk Lidl 3,1 mld Kč, Kaufland pak 2,3 mld. Kč. Pro zajímavost Albert měl 2,1 mld a Globus 594 mil. Kč, Tesco 421 ml. Kč.

Tržby Lidllu jsou vyšší než příjmy České republiky.

Chytají nás na slevové akce

Nejvýraznějším rozdílem mezi německým a českým trhem je jistě manipulace se slevami. Ta v Německu není tak výrazná. Němci kupují za slušné ceny každý den. U nás se stále tlačí na pilu a normální ceny vidíme jen v akcích.

Navíc tyto akce někteří cíleně vyhledávají, protože ani nemají jinou možnost.

Ty mimo akci bývají silně přepálené. Často je i manipulováno s cenovkami, kdy se zboží před slevou vydává za dražší než bylo. Jen aby sleva mohla být ve vysokém procentu z původní ceny, přitom často jde jen o párkorunovou slevu. 

Trend zisků těchto supermarketů se očekává stále stoupající. Ostatní řetězce navyšují své tržby například přes nově zavedené online rozvozy zboží, nebo širší sortiment. 

Může být právě to ta konkurence, na kterou čekáme?

Reklama
Reklama