Za pár korun k luxusnímu autu. Poklady z dob ČSSR dělají z majitelů boháče

Za pár korun k luxusnímu autu. Poklady z dob ČSSR dělají z majitelů boháče

Foto: WDGPhoto / Depositphotos

Publikováno:
2 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Staré vozy z dob ČSSR, jako je například Tatra 603, Tatra 613 nebo Škoda 100/110 a Škoda 1000 MB dnes sběratelé vykupují za statisíce až miliony korun. To, co dříve stálo pár tisíc, se tak pro mnoho majitelů stalo pokladem.

Obsah článku
  1. Z garáže do zlatého důchodu
  2. Tatra 613 
  3. Škoda 1000 MB
  4. Škoda 100/110

Z garáže do zlatého důchodu

Před Sametovou revolucí se u nás silnice hemžily převážně vozy z východního bloku, jen občas se mezi nimi objevila vzácnost z Tuzexu, auto ze Západu. Tato auta jsme tehdy často brali jako samozřejmost. Kdo by tehdy tušil, že po těch běžných „embéčkách,“ kterých vzniklo přes dva miliony kusů, bude dnes taková poptávka...

Tatra 613 

Nástupce legendární Tatry 603, jejíž cena se i ve stavu před renovací šplhá ke statisícům, si dnes opět získává pozornost sběratelů i fanoušků. Tato papalášská limuzína byla symbolem doby, na jednu stranu obdivovaná pro svůj technický pokrok a design, na druhou stranu nenáviděná jako připomínka moci a výsad vyvolených. Běžní lidé se za její volant nikdy neposadili.

Sloužila výhradně vládě a státní správě. Zatímco ještě v roce 2010 se dobře zachovalé kusy prodávaly kolem 150 tisíc, dnes už jejich cena přesahuje 400 tisíc korun. Podobně roste zájem o jejího zástupce, Tatru 613, která je dnes ceněná prakticky v jakémkoliv stavu. Díky omezené výrobě, jen něco přes 4 500 kusů, jde zejména u raných verzí od karosárny Vignale o sběratelský unikát.

Škoda 1000 MB

Klasické  „embéčko,“ zažívá výrazný cenový vzestup. Zatímco ještě v roce 2012 šla slušná  „tisícovka“ pořídit za částku do 25 tisíc korun, dnes se i předrenovační kusy běžně prodávají od 50 tisíc výše. U tohoto modelu navíc hraje zásadní roli rok výroby, největší hodnotu mají „žábrovky,“ tedy rané verze s charakteristickými větracími průduchy na bocích karoserie.

Škoda 100/110

Stovka patří k nejrozšířenějším vozidlům z éry komunismu, během osmi let výroby jich vzniklo přes dva miliony, což působí proti rychlému růstu cen. Přesto ale jejich hodnota pomalu roste, i když často díky pocitu majitelů, že vlastní něco výjimečného. Ceny kolem 80 tisíc korun jsou často nadsazené, podobně jako u čtyřválcového BMW E30. Cena za kompletní, nezrezlý exemplář s papíry se pohybuje cca kolem 50 tisíc korun.

 

Reklama
Zdroje článku:
Autorský text, e15.cz
Reklama